Jak poprawić widoczność strony? Warto wypróbować PBN!

Jesteś zainteresowany pełną ofertą PBN? Nie wahaj się! Skieruj się na pbnmarket.pl.

Aby odbiorca wyszukał twój biznes powinieneś nie tylko złożyć firmową stronę www, lecz także zatroszczyć się o jej pojawianie się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony oraz to czy cyklicznie pojawiają się na niej kolejne rzetelne i pomocne dla potencjalnego klienta artykuły. Lecz nie wolno również zaniedbywać tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.

PBN – użyteczne jako element wieloaspektowej strategii marketingowej

PBNy są prywatne, dlatego że są zakładane i zarządzane przez jeden podmiot (przeważnie przez agencję SEO albo sporą agencję marketingową), który troszczy się o jakość publikowanych tam treści. Prywatne sieci serwisów są z reguły wykorzystywane jako komponent wieloskładnikowej strategii reklamowej, co należy silnie podkreślić, gdyż najlepsze efekty ich użycia daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które są rzetelnie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci serwisów nie tylko umożliwiają utworzenie pokaźnej ilości linków przychodzących do witryny, ale również na ich zróżnicowanie, co jest pozytywnie postrzegane przez wyszukiwarki. Minusem PBNów jest niestety to, że ich utworzenie to spory koszt, a potem należy przeznaczać mnóstwo czasu na utrzymanie ich na odpowiednim poziomie.

Jak wykorzystać PBN? Polecamy wizytówki NAP i artykuły z linkiem kanonicznym

PBNy świetnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można za ich pośrednictwem zamieszczać artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To praktycznie każda publikacja w sieci, gdzie zaprezentowane są podstawowe informacje kontaktowe firmy – jej pełna nazwa, adres e-mail bądź telefon i adres stacjonarny. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim też profil w internetowym rejestrze biznesowym, profil na portalu społecznościowym bądź artykuł, pod którym dodano firmowe informacje kontaktowe.

Inny efektywny sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. To powtórna publikacja wartościowych artykułów z dodaniem odnośnika do oryginalnego tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takiej sytuacji roboty wyszukiwarek przeważnie oceniają lepiej przydatność oryginalnego artykułu, dlatego że odnajdywanie odnośniki do niego na różnych witrynach zewnętrznych traktują jako sygnał, że pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane zostały pomocne, warte uwagi informacje. Publikacje z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy tekstach z branż YMYL, gdzie ważne jest pozyskanie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych przede wszystkim z bieżącymi wydarzeniami, doradztwem prawnym, inwestycjami czy zdrowiem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO