pozycjonowanie Kraków

Istnieją trzy główne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa szczególną rolę przed jednorazowymi albo cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Ojca, koncert znanego zespołu lub Święto Pracy. Ten typ pozycjonowania jest wyjątkowo efektywny, jeśli popularna w danym okresie fraza zostanie odnaleziona i wykorzystana z należytym wyprzedzeniem. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży turystycznej oraz gastronomicznej. Najczęściej należy zainicjować je na 2-3 miesiące przed wybranym wydarzeniem, żeby wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową czy też uzupełnioną treść witryny.

Pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon

Inny typ pozycjonowania to solidne i wypróbowane rozwiązanie dla posiadaczy niskich środków na reklamę. Za sprawą stosownego doboru słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z daną branżą, ale też koszty reklamy w Google Ads ulegną znacznej redukcji. Pozycjonowanie Long Tail to również znacznie niższa konkurencja. Ważne jest także to, że coraz powszechniejsza jest tendencja do wpisywania dłuższych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– golarka Braun Seria 5 czarna,
– telefon Huawei P8 biały,
– obuwie sportowe Nike Tanjun białe sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo ważne zwłaszcza dla sklepów działających w sieci. Przy użyciu tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie nader szeroką ofertę produktów mogą skuteczniej zdobywać pożądane pozycje w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie Lokalne

W tym pozycjonowaniu najważniejsze jest połączenie frazy z nazwą konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić z reguły:
– państwo (przykładowo “producent obuwia Polska”)
– miasto (“saksofonista Kraków”)
– dzielnicę (“sklep odzieżowy Polesie”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie sprawdzi się w działaniach dla podmiotów lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do osób zamieszkujących w konkretnym regionie. Taka metoda pozycjonowania jest stosowana także wówczas, gdy przedsiębiorstwo ma niewiele finansów na promocję i nie ma możliwości konkurować na frazy niezawierające dopasowania lokalnego, np. zamiast “nauka gry na gitarze“, to “nauka gry na gitarze Kraków”.

Siedziba firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]