
Na czym polegają bany i filtry Google
O filtrach ręcznych od Google i nie tylko
Filtry i bany Google są karami nakładanymi na webmasterów, którzy dopuszczają się łamania zasad wprowadzonych przez Google. Możemy wyróżnić dwa podstawowe rodzaje filtrów, czyli filtry ręczne – nakładane przez pracowników firmy i filtry algorytmiczne – nakładane przez algorytm. Jeżeli podczas pozycjonowania strony stosujesz się do wszystkich wytycznych, nie musisz obawiać się filtrów Google.
Filtr Google i co dalej?
Strony, na które zostały nałożone filtry i bany Google odnotowują duży spadek w wynikach wyszukiwania. Za najpoważniejsze przewinienia Google może ukarać całkowitym usunięciem z wyników wyszukiwania. Zazwyczaj spotykane są jednak filtry od Google, które nie pozwalają na uzyskanie dobrych pozycji w wyszukiwarce lub które sprawiają, że zawartość strony nie zostaje indeksowana. Długość trwania kary jest zależna od jej typu. Filtry ręczne nakładane są przeważnie na okres 30 dni, algorytmiczne do momentu aż roboty Google znów wejdą na naszą stronę. Rzecz jasna warunkiem zdjęcia filtrów w obu przypadkach jest poprawienie strony zgodnie z regułami wyznaczonymi przez Google.