agencja seo, firma seo, kampania seo

Pomoc agencji SEO – sposób na sukces w sieci

Firmy i administratorzy sklepów internetowych, którzy pragną, by pojawiać się na najlepszych pozycjach w wyszukiwarce, mogą to osiągnąć na przynajmniej trzy sposoby. Pierwszy – nie zalecany – to podejmowanie starań samemu. Nie mając kwalifikacji w zakresie SEO i nie obserwując codziennie komunikatów o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno działać poprawnie i – kluczowe – skutecznie. Kolejna droga to zatrudnienie na etat specjalisty SEO, lecz nie każda firma się na to decyduje powodu braku budżetu. Trzecie wyjście to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Wydatki zarezerwowane na takie działania można dopasować do możliwości finansowych zlecającego. Zaletą kooperacji z agencją SEO jest to, że oprócz speców od SEO w pracują tam także osoby od kampanii Google Ads, copywritingu, programowania i grafiki, które służą rzeczowym wsparciem w tych sferach.

Agencja SEO – postaw na tę, która funkcjonuje na rynku od lat

Agencji SEO w Polsce jest sporo. Co wziąć pod uwagę w toku wyboru firmy, która zwiększy naszą widoczność w SERP? Rekomendujemy wybrać firmę, która działa na rynku od dłuższego czasu. Liczba agencji SEO, a również tych kreatywnych oraz marketingowych, z każdym rokiem się zwiększa, co niekiedy nie łączy się z jakością usług. Współpracując z agencją, która funkcjonuje od minimum dekady, można mieć zaufanie, że ma ona ogromne doświadczenie i może bez trudu zaprezentować ciekawe portfolio swoich poprzednich klientów. Na stronach agencji SEO często dodawana jest zakładka „Case study”. Zanim sygnuje się umowę powinno się zapoznać się ze opisy takich przypadków, żeby wstępnie zobaczyć, jakich wyników można oczekiwać po agencji, a także to z jakimi przeszkodami przyszło im się zmierzyć i z jakimi branżami pracowała. Rzetelna agencja SEO to taka, której działania są transparentne: pisze o harmonogramie zadań na nadchodzące miesiące, jak również przekazuje raporty z przeprowadzonych działań i ich następstwa.

Druga licząca się kwestia to personalizacja oferty i dostrojenie zakresu działań do charakteru działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeśli agencja SEO na zapytanie ofertowe odpisuje w parę minut, a oferta sprawia wrażenie sztampowego szablonu, powinien to być znak ostrzegawczy. Po wysłaniu pytania przedstawiciel sumiennej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, aby poprosić o kolejne dane o firmie, nieodzowne do zaprezentowania dla niej wszechstronnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie można znaleźć tak po prostu w sieci, jak przykładowo informacja o prowadzonych przedtem pracach SEO oraz o ważnych dla klienta usługach lub artykułach, które pragnie wypromować.

Co o agencji SEO świadczy model rozliczenia jaki proponuje?

Z nieufnością powinno się potraktować firmy SEO, które oferują typ umowy z rozliczeniem się za wypracowany wynik. W takim modelu płatność odbywa się wtedy, gdy słowa kluczowe dotrą na wskazane w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do Top3 albo Top10). To wciąż często proponowany sposób rozliczeń, jednakże niesie ze sobą spore zagrożenie – można wszak uzyskać szybkie rezultaty za sprawą naruszania reguł określonych przez Google. Stale aktualizowany algorytm też nie ułatwia spełnienia obietnic złożonych klientowi, stąd solidna agencja SEO nigdy nie zapewnia uzyskania konkretnych efektów. Co do ceny za współpracę z agencją SEO, to rzadko jest ona stała – co do zasady w pierwszych miesiącach po zawarciu umowy niezbędne są większe nakłady finansowe, by przeprowadzić drobiazgowy audyt SEO, a następnie wprowadzać w życie wszelkie wymienione w nim zalecenia. W kolejnym okresie współpracy, gdy witryna klienta jest już zoptymalizowana, koszty działań są o wiele mniejsze.

Siedziba firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]